De voorbereidingen voor FlowerTrials 2022 (14-17 juni) zijn begonnen. Na een lange periode met nauwelijks mogelijkheden om noviteiten direct aan klanten te presenteren, kijken Selecta one en Evanthia uit naar dit evenement – een tijd om bij te praten met klanten, terwijl nieuwe en bekende producten en concepten worden getoond.

Dit jaar zal FlowerTrials anders zijn dan de vorige keer, omdat Selecta one en Evanthia voor FlowerTrials 2022 op een nieuwe locatie zullen samenwerken: Green ’05 in het Westland. Samen zullen Selecta one en Evanthia hun krachten bundelen om er een groot spektakel van te maken met veel levendige kleuren en inspiratie voor het nieuwe verkoopseizoen. Ook in Duitsland zal Selecta one haar highlights presenteren op haar gebruikelijke FlowerTrials locatie bij kwekerij Filla in Straelen.

Een korte blik op enkele van de hoogtepunten van beide bedrijven die tijdens de FlowerTrials 2022 gepresenteerd zullen worden:

Highlights van Selecta one: Dianthus assortiment en perkplanten highlights Verbena Drums® en SKYfamily Petunia’s

Selecta’s veredelingssucces Pink Kisses® zal het internationale publiek inspireren met een perfecte communicatieconcept. Uitstekend veredelingswerk en eersteklas marketing zullen ook worden getoond met Dianthus IloveU en met andere op zichzelf staande variëteiten. Bij perkplanten zal de nadruk liggen op de Drums® Verbena’s – vroegbloeiend en compact, hoge productiviteit, sterke uitstraling op de winkelvloer. De Petunia’s uit de SKY-familie zullen verrassen met langverwachte nieuwe aanwinsten: Pink Sky, Cherry Sky en Carmine Sky.

Highlights Evanthia: Een kleurrijke explosie van zonneschijn, geuren en verrassingen

Evanthia presenteert de laatste ontwikkelingen in Helianthus Sunsation® potzonnebloemenLavandula Cleo-Patio® en Platycodon Corsa. Het assortiment pot- en perkplanten van Evanthia bestaat uit baanbrekende variëteiten met werkelijk unieke eigenschappen. Het team informeert met plezier over alle noviteiten en over hoe Evanthia streeft naar samenwerkingsverbanden voor productontwikkeling, het identificeren van marktkansen en het creëren van toegevoegde waarde. Daarnaast zal er een breed scala aan extravagante, unieke en exclusieve tropische planten te zien zijn. Evanthia’s snijbloemencollectie zal worden gepresenteerd in bonte arrangementen en door middel van levendige bloemendemonstraties.

Nieuwe locatie FlowerTrials 2022 in de regio Westland (Nederland), Selecta one en Evanthia:

Green ’05, Oranjesluisweg 6a, 2671 NB Naaldwijk, Nederland

Selecta one in de regio Rheinland-Westfalen (Duitsland): Kwekerij Christian Filla, Kortweg 9, 47638 Straelen, Duitsland.

Selecta One
De Selecta Group is een wereldleider in het veredelen, kweken en op de markt brengen van innovatieve planten, zowel sierplanten als functionele planten. Onze veredelingsactiviteiten omvatten perk- en balkonplanten, kamerplanten, vaste planten en snijbloemen, en in 2022 hebben wij ons assortiment uitgebreid met jonge groenteplanten. Met productielocaties en verkoopkantoren verspreid over Europa, Afrika, Azië en Amerika, voorzien wij alle relevante markten wereldwijd.

Evanthia
Evanthia presenteert sterke en originele genetica binnen pot- en perkplanten, tropische planten en snijbloemen, aangevuld met een brede en deels exclusieve selectie van topproducten van andere veredelaars. Met een steeds groeiend netwerk van productie-, verkoop- en distributiepartners, levert Evanthia wereldwijd kwalitatief hoogwaardig uitgangsmateriaal. Altijd op zoek naar nieuwe manieren om de kweker in een goede marktpositie te brengen en met ketenpartners te werken aan gezamenlijk succes.

Contact

Voor meer informatie over FlowerTrials of fotoverzoeken, neem contact op met Marcella Hempelmann van Evanthia, via email: m.hempelmann@evanthia.nl of telefonisch: +31 621 626 828.